måndag 17 maj 2010

sitter och drömmer mig bort.

Jag sitter och drömmer om att göra om mitt rum . Har suttit och kollat i både Ikea katalogen och lite olika sidor på nätet för att få lite inspration. Jag och pappa har gjort en deal att om jag håller iordning i mitt rum i två veckor så kommer jag få en ny säng . Men hitills har jag inte klarat av att hålla det fint "så länge" haha. Men nu har jag städat och tänker hålla det fint för jag vill faktiskt göra om mitt rum här hemma hos pappa .

Det jag har tänkt mig är faktiskt svarta och vita väggar . Ny sminkspegel en liknande den jag har hos min mamma . Jag vill slänga min gaderob och mitt stora skrivbord och istället för gaderoben vill jag köpa en klädupphängare och en ny byrå. Och istället för mitt skrivbord har jag tänkt mig någonting lite mindre som jag kan ha min dator ståendes på. Sedan även min nya säng då som ska vara en svart sängstomme 140 eller 160 säng. Sedan vill jag även ha en bokhylla och vägghyllor. Och en ny datorstol. Och så hittade jag jätte fina nattduksbord. Och lite rosa dekorationer i rummet såklart. Jag vet precis hur jag vill ha det. Så om jag håller iordning nu så kommer pappa säkert gå med på att måla & göra om rummet som jag vill ha det. Hoppas på det i alla fall.

Just nu sitter jag och jimmy framför varsin dator och nördar . Jag ska faktiskt gå och lägga mig snart så jag inte är så trött imorgon. Efter skolan ska jag och min syster fira min mamma lite grann som fyller år om några veckor ! Men våran lilla överraskning levereras imorgon så vi måste fira henne just imorgon! Så imorgon får ni veta vad hennes överraskning blev. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar