onsdag 21 juli 2010

Morgonpigg.

GOD MORGON.

Jag kan verkligen inte fatta varför jag vaknar så tidigt nu på sommarlovet , när jag väl har chans till att sova ut riktigt? .. På skoldagarna vill man ju alltid sova längre och nu när jag väl kan sova längre då vaknar jag jätte tidigt och kan inte somna om och är hur pigg som helst. Tänkt om det kunde vara så på skoldagarna istället.

Jag sitter just nu inne på Ikeas hemsida och kollar runt lite. Det är så att jag har länge velat göra om mitt rum här hemma hos min pappa. Måla väggarna vita och en svart vägg, få en större säng, slänga mitt stora skrivbord och byta till ett mindre , slänga ut gaderoben och byta till en klädhängare som jag har hemma hos mamma, köpa ett nytt sminkbord och ny belysning där jag sitter och sminkar mig, även en ny taklampa skulle behövas. Men just nu känns det som jag bara kan sitta och drömma mig bort till ett finare rum för pappa har nog inte tid att hjälpa mig med mitt rum just nu eftersom han börjat jobba igen. Känns bara lite tråkigt med tanke på att jag blev lovad en ny säng men än har det inte hänt någonting , trots att jag hållt iordning i rummet i fler än 3 veckor. Menmen, det är väll så ibland.

Idag har jag i alla fall tänkt att rensa ut en massa i rummet och slänga sånt som jag aldrig använder och sådär, då ser det mer rent ut i rummet också om det inte ligger massa saker överallt och då kanske pappa blir lite mer possitiv till att göra om i mitt rum. Jag har nämligen en väldigt bra idé om hur jag vill att det ska se ut i mitt rum. Och idag har jag även hittat sängen som jag vill ha (: .

När jag är klar i rummet tänkte jag faktiskt att jag ska bygga mina naglar. Göra nagelförlängning själv . Förra året när jag fyllde 17 fick jag ett sånt litet nagelkit från en släkting där man kunde bygga sina egna naglar hemma . Så det ska jag göra idag. Men vi hörs säkert senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar