tisdag 31 augusti 2010

blåbärspaj som tröst.

Hej där. Förlåt för min dåliga uppdatering. Det är nämligen så att jag har gått och blivit sjuk. Vet inte om jag nämde det men igår så hade jag lite ont i halsen och sådär. När jag kom hem ifrån skolan var jag rätt dåsig och gick och la mig och orkade inte göra någonting.

Idag när jag vaknade var halsen mycket sämre. När jag låg ner kändes det som jag inte riktigt fick luft för halsen var så svullen och tjock av allt slem förmodligen. Så jag gick upp för att ta en alvedon för att må bättre. Men alvedonen fastnade mitt i halsen så jag fick trycka fingrarna och hosta upp den. Sedan hade jag riktig jävla frossa och kände mig helt febrig, så jag gick och la mig igen. Vaknade runt 9 tiden första gången för att se om min lärare hade ringt upp, vilket hon inte hade. Så jag somnade om till 11 igen. Sedan dess har jag mest legat i sängen med massa kläder, filtar och mitt duntäcke.

Amanda tittade med en ficklampa i min hals för en stundsen och hittade massa vita prickar och hela halsen var helt röd och svullen. Nu framåt eftermiddagen så har jag mått lite sämre än imorse så jag hoppas att det vänder och blir bättre tills imorgon. Jag vill ju inte missa min praktik och sådär. Men om jag mår såhär imorgon har jag nog inget val. Flera av mina vänner har haft halsfluss så jag hoppas inte att jag har blivit smittad.

I vilket fall som helst så är jag sur att min kropp valde att bli sjuk just idag med tanke på att mormor har kalas för sig idag. Så nu kunde inte jag gå dit. Som tur var har jag ju en helt underbar pojkvän som stått nu i en kvart och gjort blåbärspaj som lite tröst för att jag ska må bättre. Han är så söt. Hoppas inte pajen fastnar i halsen bara för den ser väldigt god ut. Hoppas ni får en bra kväll i alla fall , vi får väll se om vi hörs senare. Jag tror inte det, för jag är väldigt trött. Det tar på krafterna att bara vara uppe och gå en liten stund. Så efter pajen bäddar jag nog ner mig i sängen igen och kollar på någon bra film. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar