onsdag 25 augusti 2010

Första praktikdagen!

Hallå där kära läsare. Ligger just nu i sängen brevid min älskling. Båda är redo att sova , men först tänkte jag berätta lite om min första praktikdag.

Imorse körde mamma mig och Jessica till praktiken. När vi kom dit fick vi först börja med att sopa några bord där det stod massa krukväxter, sedan damsuga hyllor och städa iordning. Packa upp och prismärka, även snitta lite och göra en stomme till en begravningsdekoration. Vi gick ifrån 09:00-18:00 och det gick faktiskt hur bra som helst. Vi fick ta rök-raster när vi ville och även lite längre fika & lunch raster. Och jag trivdes jätte bra där, känns väldigt skönt att ha jessica där också. Hon gjorde nämligen hela min dag idag. Vårat eftermiddagshumör är inte att leka med, vi fnissade och skrattade hela tiden. Som tur var stod vi där det varken var kunder eller personal. Måste även säga att personalen var helt underbara, så snälla och gulliga allesammans. Vid 6 tiden kom jessicas pappa med bilen och så övningkörde jessica hem till gånghester och släppte av mig hos mamma.

Vaknade imorse med ont i halsen. Lite till och från på dagen idag har jag haft feberfrossa och mått dåligt. När jag kom hem satte jag mig i soffan med varm oboy, invirad i mitt duntäcke och kollade på fångarna på fortet. Nu har jag blivit förkylld med så jag hoppas inte jag blir sjuk imorgon på min andra praktikdag.

Nu ska jag sova och jag hoppas jag mår bättre imorgon. Hoppas ni alla haft en bra dag. God natt och sov gott . Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar