torsdag 25 mars 2010

It's me.

På senare tider har jag inte mått riktigt bra . Det är mycket som har hänt i mitt liv och det har tagit mig ganska så hårt . Mamma och pappa gick isär för tre årsen , det har varit jobbigt i skolan, det har varit pojkvännen , min syster , Mamma , Pappa , Massa bråk , Kompisar . Jag har helt enkelt haft en del att tänka på . Och folk säger till mig att jag är den sortens person som tar på mig ganska mycket även om det kanske inte rör mig speciellt mycket så känner jag ändå att jag borde hjälpa och finnas där och sådär . I vilket fall som helst så har jag mått väldigt dåligt över mig själv som person . Jag har mått dåligt över mitt utseende , min kropp och sådär . Det har vart svårt för mig att acceptera hur jag ser ut och jag har alltid haft väldigt dåligt självförtroende och självkänsla . Men så ibland händer det saker i livet som piggar upp och får en att inse att livet kanske inte är så jädrans meningslöst ändå . Jag menar det finn med ju faktiskt dom som älskar en för den man är och inte bara dömer en efter utseende . Familj , Släkt , Vänner & Pojkvännen. Och när det gäller familj och släkt finns det ju alltid dom man ser upp till och tänker att sådär vill jag bli eller se ut som när jag blir äldre . Just nu har mitt liv sett ut som så att jag har vart världens tråkigaste person . Jag har skitit i min skola . Jag har varit ledsen . Jag har inte orkat någonting . Jag har kört med Jimmy och bett honom göra allt och jag har bara suttit och tyckt att jag behöver inte göra någonting . Men sen samtidigt så vet jag att jag har så fel . Jag tittar mig i spegelen och tycker inte alls om det jag ser , men jag gör heller ingenting åt det . Och det är ju faktiskt så att ingen annan än du själv kan göra det . Det är bara jag som kan rätta till dethär . Jag vill faktiskt satsa på att gå ner i vikt , bli en gladare och roligare person att leva tillsammans med . Jag vill bete mig som en tjej i den ålder jag faktiskt är. Jag vill gottgöra alla nära och kära det dom är värda för allt dom gjort för mig . Jag vill kämpa för att visa alla att jag faktiskt kan . Jag vill bli en helt annan människa . Och framför allt vill jag bli en bättre människa mot min älskade pojkvän som ställt upp så mycket för mig , som tröstat mig i timmatal när jag mått dåligt , som har stöttat mig till hundra procent och framför allt som har älskat mig för den jag är utan att ge upp . Det finns så många jag vill tacka som hjälpt mig genom tiderna , Izabellah Kipinä till exempel har hjälpt mig en hel del och visat mig vägar som jag aldrig hade klarat av att gå om inte hon vägledit mig. Min älskade mamma som varit så himla förstående i alla situationer . Min pappa som låtit mig bo hos honom och tagit hand om mig när allt var jobbigt . Min farmor som pratat med mig , min faster som ställt upp hur mycket som hälst . Min mormor som har funnits där . Och framför allt min pojkvän , Jimmy som har fått mig inse att kärleken övervinner allt . Nu ska jag försöka ta tag i mig själv och bli en helt ny människa.
~
förlåt för den långa texten , men jag behövde skriva av mig lite grann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar