måndag 23 augusti 2010

min dag idag!

Hej på er. Jag gick upp redan vid 05:00 imorse för jag trodde vi började skolan vid 8. Men när jag väl kom till skolan visade sig att vi inte började förän kl 09:00. Men jag satt och pratade med mina brudar tills vi började våran första lektion. Då gick vi igenom ett arbete som vi ska skriva i skolan imorgon. Det är tydligen en skriftlig inlämning om arbetsmiljö. Vi kommer få 5 timmar på oss att skriva den och efter det slutar vi, så det är ju gött. Och efter skolan imorgon ska jag iväg till gekås i ullared med jessica & pernilla, två tjejkompisar till mig. Så det kommer nog bli riktigt roligt. Men som sagt först är det skolan som gäller. Vi fick även reda på idag att vi ska börja med ett projektarbete. Jag fattade inte direkt vad det gick ut på så jag får väll förklara för er lite mer utförligt när jag fått mina papper om vad det är som ska göras och vad som menas med just detta projektarbete. Efter skolan idag åkte jag ner till stan och mötte upp jimmy , vi gick runt lite i affärer och kollade. Vid halv 3 kom mamma ner till stan och så gick jag runt med henne och kollade lite i affärer och följde även med henne till frisören. Innan vi kom hem var klockan redan 7 så jag har verkligen hållt igång hela dagen. Är helt slut nu eftersom jag gick upp så fruktansvärt tidigt imorse. Och för att jag börjat med en ny diet bara för jag vill gå ner i vikt. Så idag har jag bara ätit 4 bananer, 1 päron och en macka med räkor. Egentligen var dieten så att idag och imorgon får jag bara äta 7 bananer om dagen. Men eftersom min kropp är inställd på att äta så mycket mer och sådär så började jag må dåligt och var därför tvungen att äta lite annat också. Jag vet inte hur noggrant jag kommer följa dieten med tanke på att jag mår dåligt men jag ska iaf försöka undvika så mycket onyttigheter som möjligt.

Just det, har en annan kul sak att berätta för er. Vet inte om jag nämt det tidigare här i bloggen men i april så började jag söka praktikplats i en blomsteraffär. Med tanke på att jag går en praktisk skola och går floristlinjen ska alla elever ha varsin praktikplats i en blomsteraffär. Eftersom jag inte kände mig trygg på min första praktikplats så hade inte jag någon alls hela förra året. Och i början av maj ringde jag till en blomsteraffär som ligger ganska nära där jag bor och frågade efter en praktikplats och då bad dom mig höra av mig i slutet av månaden. Och tyvärr så skedde ju jimmys olycka , så dethär med praktikplats rann helt ut i sanden. Men så idag så ringde jag upp dom och frågade och det var helt okej. Så nu på onsdag börjar jag min praktik på en jätte mysig blomsteraffär i dalsjöfors , där även min klasskompis & bästa vän jessica praktiserar. Så det kommer nog bli väldigt kul hoppas jag.

Nu känner jag att jag har tjatat tillräckligt. Och dessutom måste jag sova så jag orkar upp imorgon. Vi hörs imorgon , sov så gott allesammans ! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar