torsdag 30 december 2010

TORSDAG 30 DECEMBER.

GOD MORGON.

.. Nu tror väll ni att jag är sjuk eller någonting när jag är uppe såhär tidigt ? .. Ne så är faktiskt inte fallet, jag gick upp med Jimmy imorse. Han skulle ha möte uppe på rehab idag så han var tvungen att gå upp tidigt. Så jag tänkte att en dag på lovet kan jag i alla fall gå upp tidigt och inte sova bort halva dagen. Plus att jag är lite ivrig med att montera ihop alla nya möbler, hihi ^^. Men pappa lär nog inte vakna på ett tag så jag får helt enkelt ta och vänta.

Igår när vi var på ikea var det egentligen meningen att jag skulle köpa en ny säng, eller jag och jag. Pappa skulle köpa mig en ny säng till mitt rum hemma hos honom. Men när vi väl var där så hittade jag en hel del saker till som jag gärna ville ha till mitt rum. Så jag fick med mig en hel del möbler hem. Ett nytt skrivbord och ett skåp som man sätter över skrivbordet , en sminkspegel , en snurrfotölj ( den på bilden längst ner ), en ny byrå och lite andra saker. Så mitt rum kommer bli sjukt mysigt och fint nu, det gör så mycket med nya möbler. Det enda som är så dumt i mitt rum är att det är konstig form och lite för litet egentligen för en 160 säng. Men det blev faktiskt väldigt bra ändå och när jag kommit iordning med alla andra möbler också tror jag det blir hur fint som helst.

När vi kom hem igår från ikea så började jag att röja ur mitt rum , alltså jag flyttade mina saker in till amandas rum som jag ska spara. och tog ut min gamla säng och lite andra gamla möbler för att kunna få plats att bygga ihop det nya. Det var bara pappa och jimmy som byggde , jag förstod inte någonting av ritningarna och det såg ut som ett killjobb. Och dom skötte det bra , det tog nog inte mer än en timma att bygga ihop den stora sängen med alla dom olika skruvarna och muttrarna och allt vad det var. Och sängen blev hur skön och bra som helst. Jag har sovit som en prinsessa inatt. Idag ska vi sätta upp hyllor och bygga ihop resten av möblerna. Det kommer bli hur bra som helst.

Pappa var tvungen att åka till firman idag. Hans jobbarkompis ringde precis och sa att pappa skulle komma ner. Stackars pappa , han som skulle vara ledig denna veckan. Aja, förhoppningsvis kommer han hem snart igen, dock vet man aldrig för så fort han sätter foten innanför dörren där så vet jag att han får så mycket att göra att han inte kommer därifrån på flera timmar.

Nu ska jag läsa lite bloggar & dricka varm oboy. Det kommer nog upp ett inlägg om en liten stund så håll utkik ! :)


Här ser ni bevis på att det var bara dom som jobbade, med MIN säng ! :)

Skrivbordet ska bytas ut till ett nytt som jag köpte igår. Så det på bilden ska slängas.

Vad tycker ni om min nya fina säng? :)

min nya snurrfotölj , hur bekväm som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar