lördag 20 november 2010

Dag 3 - Mina föräldrar.

Ett helt inlägg som ska handla om mina föräldrar, hmm ..

Min mamma heter Helene och är 42 år gammal , hon bor i en lägenhet i borås med mig, min syster , min pojkvän och våra två katter theodor och tomzan. Hon jobbar på dagis med dom allra minsta barnen. Hon gillar att sola, träna och någonting jag vet att hon vill göra är att åka utomlands. Fy, det där lät som någon slags kontaktannons. Hahah,

Min pappa heter Martin och är 41 år gammal. Han bor kvar i huset som vi bodde i tillsammans hela familjen innan dom skiljde sig. Jag ska flytta tillbaka till honom i december och börja bo varannan vecka hos honom och varannan hos min mamma. Pappa har inga djur men han har ett stort intresse för bilar . Under hela min uppväxt har vi alltid haft jätte fina och välvårdade bilar, det är någonting han är väldigt noga med. Pappa är också väldigt duktig på datorer & framför allt har han världens finaste sångröst. Han har till och med en egen liten studio nere i källaren där han sitter och spelar in låtar och sjunger. Han kan spela gitarr också :) Han har spelat i band för flera årsen , men det gör han inte längre. Min pappa jobbar som chef på företaget Vianor här i borås, dvs att han byter däck & sitter på kontoret för det mesta.

För ca 4 årsedan skiljde sig min mamma och pappa , mamma flyttade till en lägenhet på trandared och pappa bodde kvar i huset. Dom hade då vart tillsammans i ca 16 år innan dom gick isär, sedan dess har väll vi bott hos mamma varannan vecka och pappa varannan. Efter mamma och pappa gick isär så fick jag mycket bättre kontakt med min pappa , vilket jag tyckte var jätte roligt . Har alltid tyckt att jag haft en så sträng uppfostran från mina föräldrar när man jämnför med mina kompisar, men jag vet inte om det bara kändes så just då. Jag har väll blivit ganska så ordentlig tack vare dom och det är jag såklart glad över. Jag är glad att det fortfarande funkar såpass bra som det gör , vet att kompisar till mig vars föräldrar gått isär inte längre har kontakt med sin mamma eller pappa . Och så vill jag absolut inte att det ska bli , jag ser fram emot ett liv med båda mina föräldrar även om dom inte bor tillsammans. Det funkar bra som det gör ändå .

här kommer lite nyare och lite äldre bilder på mamma och pappa :








morfar, mormor, jag, amanda & pappa på teneriffa för några årsedan. ( mamma som tar bilden )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar